Emmaüs Forum Index
Een digitale kijk op het Dekenaat Herzele-Houtem
  HOME   GebruikerslijstGebruikerslijst    GebruikersgroepenGebruikersgroepen     InloggenInloggen     KalenderKalender  RegistreerRegistreer 

STEMMIGE HOUTEMSE VORMSELWAKE: GEROEPEN VERBONDEN GEZONDEN

Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Emmaüs Forum Index -> Sint-Lievens-Houtem - Sint Michaël
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Ingrid Van Herzele

BerichtGeplaatst: Wo Apr 01, 2009 9:39 pm    Onderwerp: STEMMIGE HOUTEMSE VORMSELWAKE: GEROEPEN VERBONDEN GEZONDEN Reageer met quote

Voor het eerst in de geschiedenis van de Houtemse vormselcatechese : een wake met vormelingen , ouders, peters en meters en familie.

Als 2e ouderavond werd gekozen voor een wake met aansluitend de laatste praktische mededelingen voor het Vormsel op 9 mei 2009.

Het werd een ingetogen viering rond de catechesethema's 'Geroepen, verbonden en gezonden' . Gebed en woordlezing en een stukje instrumentale muziek van 2 van de 60 vormelingen, Cato en Kirsten
zorgden voor een ingetogen sfeer. Veel volk ook, zelfs peters en meters van sommige vormelingen waren erbij.
Opvallend was toch wel het 'samen' bidden van onze vormelingen , hun stemmen klonken bij wijlen krachtiger dan die van de volwassenen.
Tot slot werd gebeden voor de volgende gaven van de Geest : trouw, tederheid, geduld, ingetogenheid , liefde, vrede en vriendelijkheid.
De ouders wakkerden dit bidden om het vuur van de Geest aan door het aansteken van een kaarsje.

Bidden wij met gans onze parochiegemeenschap :
Kom Heilige Geest
met uw licht en uw inzicht
om te zien wat ik doen moet.
Kom Heilige Geest
met uw kracht en volharding
om de weg te gaan die voor mij ligt.
Kom, Heilige Geest met uw vuur en warmte
om te beminnen met heel mijn hart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Emmaüs Forum Index -> Sint-Lievens-Houtem - Sint Michaël Tijden zijn in GMT + 1 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: